Besök hos Bräcke kommun

Bräcke20170331.png

Idag besökte jag Helen Boström i Bräcke kommun för att prata om deras Serviceplan och de processer som de har framför sig. Helen är rätt ny på frågorna, och behöver både själv komma in bättre i frågorna, samtidigt som vi gjorde en enklare handlingsplan för Bräcke kommun för att stötta upp Serviceplanen med lite operativt agerande. Exempel på åtgärder som kom fram var:

  •  Utveckling av Servicepunkter/Infopunkter/Trygghetspunkter
  •  Kompetenshöjning (Vad kan kommunen göra för att skapa förutsättningar för serviceutveckling?)
  •  Serviceturné med några olika aktörer
  •  Analys av kompetens samt rådgivningsinsatser hos företag

Fyra konkreta åtgärder att göra i Bräcke kommun under 2017, som går emot de mål som finns i den kommunala Serviceplanen. Det känns bra!

Trevlig Helg! 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s